In Lelystad is er een nieuw concept van start gegaan waar
mensen heel makkelijk online hun boodschappen kunnen bestellen bij de lokale supermarkt. Het concept bestond
natuurlijk al, maar dit was landelijk geregeld met een centrale distributie.
Albert Heijn Voorhof heeft een nieuwe aanpak, “waarbij ze extra service aan hun
klanten kunnen bieden door een eigen bestelplatform met een herkenbaar gezicht
en vaste bezorgers die de klanten ook kennen”, aldus Andrew Vosselman in M4
(Franchisenemer AH Voorhof).
Ophalen of brengen, alles is mogelijk
Andrew Vosselman: ”Wat wij merkten is dat sommige mensen het fijn vinden
als op een vast moment overdag de boodschappen worden gebracht. Anderen vinden
het juist prettig om ’s avonds de boodschappen bezorgt te krijgen, omdat ze
bijvoorbeeld overdag werken. Dus hebben we bedacht dat de boodschappen ook afgehaald kunnen worden op vier
locaties in Lelystad”.
Nieuw ondernemen
Online boodschappen bestellen bij AHVoorhof.nl
is een groot succes. Vosselman concludeert, “we krijgen niet alleen klanten
terug die eerst bij AH.nl bestelden, maar ook dat er elke dag nieuwe klanten
bij komen die bijvoorbeeld over de A6 rijden en natuurlijk de vaste klanten die
hun zware weekboodschappen bezorgt krijgen of zo in de kofferbak bij een
afhaalpunt.” Albert Heijn Voorhof neemt zijn voortouw in dit nieuwe ondernemen
en vraagt om een andere aanpak. “In
de winkel heb je veel contactmomenten en spreek je de klanten persoonlijk, maar
online ligt dat heel anders. Je zult slim veel meer middelen in moeten zetten
om zichtbaar te zijn”, verklaart Andrew Vosselman.
Nieuwsgierig geworden naar de werking en de site? Neem dan
eens een kijkje op www.ahvoorhof.nl!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten